2009. február 6., péntek

Rövidke emlék.

…….kocsmázásom kezdetéről.

Képzeljétek, egyszer, amikor még majdnem újszülött voltam, talán 12 éves is lehettem már, amikor az Édesapám ( a Fater) elküldött a sarki korcsmába, 1947 esetleg 1948-ban, hogy hozzak egy liter asztali fehéret, mivel vendégek jönnek hozzánk. Hát mentem a csatos üveggel. A csapos a Pista, nekem „Pityubácsi” aki mérni szokta a nedűt a söntéspultnál állt és halkan dudorászott. Na, mit rendel a kedves vendég? Szólt a kérdés. Egy kis málnaszörpöt nekem és az Édesapámnak egy liter asztali fehéret. Arra emlékszem, hogy volt egy stampedli (kicsike pohár) azzal mérte ki a málnaszörpöt és öntötte a pohárba, majd valamiféle keverővel megkeverte és máris enyém volt az élvezet. Iszogatom a magamét, amikor belép, négy fuvarosféle ember, hogy a szomját oltsa. A következőket hallom. Pista úr kérem; egy háziúr, egy házmester, egy viceházmester, és egy kis házmestert kérünk.Miket beszélnek ezek itten?...... kérdeztem akkor magamtól. Talán kérdezzük a csapos urat?Kedves Pityubácsi, csak úgy az ismereterjesztés kedvéért, elmesélné nekem, hogy miket is beszélnek itt ezek az emberek, amiből én egy szót sem értek. És rögtön egy igazi szakember szájából hallottam a precíz magyarázatot.
háziúr 4 deci bor 1 deci szóda
házmester 3 deci bor 2 deci szóda
viceházmester 2 deci bor 3 deci szóda
kis házmester 1 deci bor 4 deci szóda

Az ásványvíz használata szódás italoknál, főbenjáró bűn, tilos!
A műveltség az fontos dolog, a feltétele pedig a tanulás és én megkaptam az első leckém.

2 megjegyzés:

Zsolt írta...

Kérdezzük meg a Pityubácsit, akkor mi az a hosszúlépés, fröccs és a kis föccs!

james 36 írta...

Hiányos műveltségű emberek továbbképzése történik itten.
De a legjobb kocsmában.
Hosszú 1 bor 2 víz
fröccs 2 bor 1 víz
kis fröccs 1 bor 1 víz