2009. március 28., szombat

nyocker….





..... Józsefváros

Itt laktunk a Szüleinkel a Tesóm és én. 28 éves koromig kóboroltam a kerület utcáin, terein. Azután jött a nagy szerelem és a házasság, meg Pesterzsébet. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy sok emlék, érzelem köt a nyockerhez. Emberek, leányok, fiúk, szerelmek és csalódások melyek mára csak, mint ködös képek villannak emlékeim közül. Csak annyit tudok, hogy a kerület a Szt. Józsefről elnevezett barokk plébániatemplomáról nyerte a Józsefváros nevet. Többségében, egy és két emeletes házak húzódtak zsúfoltan a nagyobbak árnyékában, de a Ludovica katonai intézmény hatalmas tekintélyes épülete is itt volt található, valamint szintén itt volt található a főváros legrégebbi parkja az „Orczy-kert”. A „Corvin-mozi” és a „Corvin-köz” legendássá vált.. Van „Dankó utca”, Teleki-tér, és a Népszínház utca is híres volt a sok ruhás üzletéről. Mivel nem akarok idegen vezető lenni, ezt a részét meghagynám a szakértők számára.
Azért írom e pár sort, mivel a napokban hivatalos ügyek intézése folytán arra jártam, és ugyan én hallottam a hírét a munkálatoknak, de hogy ez ily nagymértékű azt nem gondoltam. Szerencsémre alkalmam volt fotókat készíteni egy-két, valamikor utcának nevezett helyen, de nem írtam fel a neveket, és talán legközelebb már nem tudom melyik utca hol is volt. A képek és az építkezések látványának hatására szinte felkiáltok, „hová lettél régi nyocker?” Azt is mondják emberek, hogy oda fenn is van nyocker, ahová a Tesom költözött nem olyan rég, és az eltűnt öreg házak is ott találhatók.
Amennyiben lesz még alkalmam a fotózásra, akkor okvetlen készítek még egy adagot, a régi napok emlékére.

3 megjegyzés:

Zsolt írta...

Fantasztikus! 2001-ben a Szigony utcában laktunk. A 60-as években a Bezerédi utcába csaptam a szelet Bpest legszebb leányzójának...

Névtelen írta...

Szia, most találtam.

üdv Janek Pavlovics

http://www.blikk.hu/aktualis/magyar-graffittisek-rongaltak-becsben-141283.html

james 36 írta...

Köszi Pavlovics!
Már hasznosítottam is a közölt információt.
Üdv. PaPa