2009. március 9., hétfő

Harlem Budapesten....





..... 2001. év, egy hír margójára.

A gospelzene koronázatlan királynője, Queen Esther Marrow volt a sztárvendége a héten Budapesten vendégszereplő világhírű Harlem Gospel Singers zenekarnak. Az evangéliumi ihletésű klasszikus és újabb gospeldalokat fergeteges koreográfiával párosító Harlem Gospel Singers első fellépése a Magyarországi Baptista Szeretetszolgálat javára történő jótékonysági koncertre, 2001. november 20.án a pesterzsébeti baptista templomban került sor. Az együttes vezetője, Charles R. Lyles négyéves korában kezdett el zenélni, és már tinédzserként elhatározta, hogy a gospelek templomfalakon kívül is népszerű műfaját az evangélium hirdetésével fogja párosítani. A budapesti előadáson is meggyőződhettünk erről, hiszen Lyles és zenésztársai nemcsak a dalokban, hanem szavakban is hitet tettek Jézus Krisztus iránti szeretetükről. Lyles egyébként több világhírű pünkösdi–evangéliumi lelkésszel is fellépett már, legutóbb például a Time magazin által a "következő Billy Grahamként" jellemzett dallasi T. D. Jakes lelkésszel.
Megjegyezném, hogy én nem vagyok vallásos ember, de nagyon szeretem a gospel zenét, szívesen hallgatom. Kár hogy a hír 2001 évben volt aktuális, de én most találtam rá, és biztos ott lettem volna, ha akkoriban tudomásomra jut. Remélem a nem túl távoli időpontban lesz még hasonló koncert, és már most szeretném tudni, mikor kell elkezdeni a jegyekért a sorban állást. Ha nem jön válasz az itt írtakra, akkor biztosan már elfogytak a jegyek.

Nincsenek megjegyzések: