2009. január 8., csütörtök

Vasút mentén.




Balesetek megelőzése érdekében készült szemléltető rajzok, az 1929. évben.
A rendőrségi zsebkönyvben is szerepeltek az ilyen képek, azzal a céllal, hogy ha a rendőr valami hasonló látott, akkor a delikvens számára megmutatta, hogy milyen helytelen és veszélyes dolgot cselekszik és annak mi lehet következménye. Ha, nem kellő figyelemmel kísérte az emberfia az előadást, akkor bevihettek az "oberhéra" minden további nélkül és ott folytatták az oktatást.
Így mondtuk, de hogyan írjuk? A kapitányság beceneve, a pesti szleng szerint.
Lehetséges, hogy van olyan is a képek között ami a napjainkra is jellemző és aktuális? A Hölgy nem éppen részvétet nyilvánító mosolya a vonat ablakában, egy kárörvendő lélekre vall.
A ilyen sorompó volt a csepeli átjárónál, szembe a Promontor vendéglővel a Soroksári úton, ahol magam is legurítottam egyszer a barátokkal egy krigli sört. Hová lettek azok régi jó sörös korsók? És a sorompók?

7 megjegyzés:

Zehet írta...

Pont most olvastam a Magyar Atom című könyvben a "hosszu várakozások sorompója"-ról szóló kis anekdotát. Egy idézet a könyvből:
"Aki ismeri ezt a járatot, tudja, hogy félúton, a Városligetnél, egy sorompó zárja le, a Hosszú Türelem Sorompója, mert bizony előfordul, hogy néha fél órákat kell várni, amire a sorompót felengedik. (...) , én épp a Háború és békét hoztam magammal, elkezdtem olvasni, Már a szereplők fele halott volt, mikor felrezzentem... Azért szerencse hogy az ilyen sorompókat is elvitték/nemyudommitcsináltakvele. A papi mesélte hogy ő is utazott többször uis ezen a járaton és a könyvben leírtak igazak-nem csalás, nem ámítás...

Névtelen írta...

Ezt nagyon jól ismerem, ezt a Hosszú Türelem Sorompóját. Én is sokat jártam arra, igen kínos volt sok esetben, mikor lemaradtam a találkáról.

james 36 írta...

Látom haladsz a könyv olvasásával. Tetszik?
ZetiPapa

qqriq írta...

a mai sorompók lámpával vannak ellátva, például a Csepel Plazánál található HÉV végállomásánál.Ott igen jókat lehet várakozni, elmélkedni, ha az ember kifog egy "nyerő" szériát. A forgalmi és vasúti lámpák kombinációja hihetetlen összhangban tudja gátolni a haladást.
Jó tanács: ismerjük meg a helyi rejtekutakat és csapásokat.

james 36 írta...

qqriq -nek válasz:
köszi a jó tanácsot, és igyekszünk majd bővíteni ismereteinket az úthálózat rejtelmeiben.

Zehet írta...

Nem az hogy jól haladok, :) már be is fejeztem. Nagyon jó, talán az egyik legszellemesebb amit valaha is oolvastam, csak az a probléma hogy sokszor nem látok be a kor szellemébe. Most jó, hogy röhögök hogy "lopják a gyárat, jajdejó" de lehet hogy ezt egy jobb korismerettel rendelkező emberke joban megérti... no nem baj.

james 36 írta...

Majd mesélek, és akkor megérted.
Papa