2009. január 7., szerda

Szivarfüst és.....



.....a régi erzsébeti korzó.Az 1942. évben készült kép jobb oldalán, jól látható az Iskola utca sarkán, a régen volt CORSO Kávéház. Az államosítás után valamiféle Áruház.
Az rémlik az emlékezetembe, hogy Szivárvány Áruház volt.


"Népszabadság Dalos László 2003. március 6.

Szülővárosomban, Pestszenterzsébeten (gyöngébbek kedvéért: XX. ker.), a Kossuth Lajos utca a Nagy-Kosuti és az Iskola utca sarkán működött a Corso kávéház. Ma is jól emlékszem arra a pillanatra, amikor egészen kis srácként egyszer ott kíváncsiskodtam a járdára kitett márványasztalok előtt, és váratlanul meglegyintette orromat egy szivar füstjének az illata. Enyhén kövér, kopasz férfiú, tényleges felnőtt ült az egyik asztalnál, újságot olvasott, és szivarozott. Az a különös, kellemes aroma, a füsté: mintha belengte volna az egész Nagy-Kosutit, a plébániatemplomtól a Városházáig, vagy még tovább! Évek múlva világosodott meg elmém: a Corso kávéház azért viseli ezt a nevet, mert a város korzójának csaknem a közepén van. "Menjünk el sétálni a Kosutiba" - mondták az erzsébetiek, és elkezdtek korzózni. Hol? A Török Flóris utca sarkától - a rendőrség épületétől! Jó kis sétafikakezdet, nem mondom!"
Ennyit idéznék csak kedvenc írásaim egyikéből, amiket szinte havi rendszerességgel újraolvasok. A sok szeretettel és bájjal megírt történetek, hiánycikként szerepelnek a mai, mondhatni goromba világban. Hozzá tenném, hogy magam gondolatai azt súgták nekem. Te is leszel felnőtt és szivarod is lehet, amit a márvány asztal mellet ücsörögve, füstjét vidáman eregetve, elégedett mosollyal ajkamon nézegetem majd, az engem csodáló gyerekeket.
Azt kell mondanom, ez nem jött be!
A szivarból cigi lett, a CORSO Kávéházat pedig, elsodorta a történelem.
Ha, megmarad a kávéház, talán szivarom is lenne?

5 megjegyzés:

Zehet írta...

Én biztos hogy nem fogok ülni márványasztalnál, és főleg nem fogok szivarozni. És távol tartom magam az alkoholtól is. Ez nem vicc, láttam már mit csinál az emberrel. És ezzel együtt büszkén kijelenthetem, hogy alkoholos italból körülbelül összesen 2 deci lehetett a szervezetemben. Azok is itt-ott kostolókból. És én erre büszke vagyok. Lehet hogy kiérdemlem a a "bornemissza" címet.

Zehet írta...

Egyébként meg szerintem az is gáz hogy a 14 éves kislány mondja nekem: most szilveszterkor kissé be voltam rugva... és én most gratuláljak?

james 36 írta...

Na de kérem, az írás nem arról mesél, hogy ki mennyit isz.
És már én sem szívom azt a büdös cigit. 50 -évig füstöltem magam.
Most már tartós vagyok, akár a jó magyar füstölt szalonna.
Papa

Névtelen írta...

Kedves "Bornemissza", akkor te mivel irtod a bacilusokat. Csak nem mosakszol és vizet is használsz? Brrrr....

Zehet írta...

15 évesen... majd lesz még arra időm. És nekem olyan vasszervezetem van hogy ihajj...:))