2010. május 18., kedd

Vizsolyi János alkotásai.



Egy kis művészet nem árt az embernek.
Aránylag gyorsan megbarátkoztam egy pár alkotással, és amelyek elnyerték tetszésemet azokról a művész úr hozzájárulását kérve, igyekszem jó képeket készíteni. A következő alakalommal majd egy-két reagálásról is szót ejtek. Bizony vannak durvák, mosolyt fakasztók, és igen hülye (bocsánat) megnyilvánulások. Az űrmadár röptét valahogyan így képzelem, és ez az oka, hogy megváltoztattam a szobor világos hátterét.

3 megjegyzés:

james 36 írta...

Emberek, sehol egy vélemény?

Névtelen írta...

Szia james!

Őszintén megmondom az ilyen jellegű szobrokhoz, térplasztikákhoz, ill. a hasonló jellegű nonfiguratív alkotásokhoz pl. az "Űrmadár"-hoz is, nehéz hozzászólni.
Ehhez fel kell nőnie általában az átlagembernek.
Nekem is.

Nézegetem sokszor tereken ezeket az alaktalan és szabálytalan formájú alkotásokat, különböző ábrázolásokat, és igazában nem tudok mit kezdeni velük, viszont az is igaz, hogy amatőr vagyok a területen.
Megértem a művészeket és a kortársművészetet, hogy ilyen irányzat van, akik szándékosan mellőzik a valóságos világ, a reális formák ábrázolását.

Precízen tudatos átvizsgálással sem jutok el azonban odáig, hogy pl. hasonló kisebb alkotást kirakjak a lakásomba, szobámba, persze nyilván ahhoz olyan modernebb jellegű lakás szükséges.

Azonban mégsem vásárolnék meg ilyet, jobbnak és értékesebbnek tartom a magam részéről a nem elvont alakzatot, tehát jobban kedvelem a valóságos világot reálisan ábrázoló alkotást, pl. valóságos jellegű saskeselyűt vagy sólymot, vagy hasonló madárkát.

Mindentől függetlenül, ezt a művészeti irányzatot is értékelem, érdekes és nem könnyű mesterség.

bejegy: kiskiskosutis

james 36 írta...

Szia Zoli!
A dolog sokkal egyszerűbb mint azt sok ember gondolja. Nem tetszik. A dolog el van rendezve, a vélemény szabad. Az eget, én varázsoltam a tárgy mögé, a sebességet pedig
úgy próbáltam érzékeltetni, hogy elmozdítottam a csillagokat a madár mögött. Szóval nem kell itt semmiféle külön képzettség, a lényeg felismerhető. A "madár" repül. Tetszik e vagy sem? Kinek-kinek mi a véleménye.
Nekem érdekes, de semmi más.