2012. január 23., hétfő

NŐVÉREK


.A szobor talpazatán látható egy tábla, melyen az alábbi vésett feliratot olvashatjuk:
NŐVÉREK 
A MILLENNIUN ÉVÉBEN A KÓRHÁZ FENNÁLLÁSÁNAK 20. ÉVFORDULÓJÁRA
ÁLLÍTOTTA  A PESTERZSÉBETI ÉS A SOROKSÁRI NÉMET KISEBBSÉGI 
ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐTESTÜLETE
Alkotó: V. Majzik Mária
idézet, a szobor állítás napján elhangzottakból:
"A lehajtott fejek alázatról suttognak, a feltartott fej pedig átihatott sugároz.
Ez a betegek iránti alázat és hivatástudatból eredő áhítat.
Olyan nővérek, akiket a gyötrődő és elesett embertársaik iránti önzetlen szeretet vezet
a betegágyhoz."

2 megjegyzés:

Zettvel írta...

Szia james!
Én is néztem néha ezt a szobrot és tetszett. nagyon komolyan mondom, olyan jól elemezted ezt a szép alkotást, hogy most még jobban tetszik.
Gratulálok james a cikkedhez, a fotódhoz és elemzésedhez is!

james 36 írta...

Szia „Zettvel”!
Köszi a megjegyzésért, de nem volt sok dolgom, a lefotózott tábla szövegét vettem a „papírra”, és idéztem a szobor avatásának napján elhangzott beszédből.
Ezt jeleztem, csak az idéző jel marad le.
Pótolom, és köszönöm mert segítettél.