2009. július 29., szerda

Az idő, és én...


.....foci, kavics, unokák.

Tudjátok, az idő múlik, de nem mindig érzékeljük az évek elteltét, ha egészségileg különösebb problémánk nem adódik. Vannak viszont pillanatok, amikor nem is olyan nehéz megdöbbenni ezen a tényen. Nem is olyan régen a családi összejövetelek alkalmával, még a „vidd le az unokáidat a parkba focizni” felszólítás hangzott el. Az elmúlt héten észre vettem, hogy a mondat szóösszetétele megváltozott. Valahogyan így hangzott el, „unokák, menjetek a parkba a Papával, sétáljatok vele egy keveset” És hol a foci? Kérdem. Erre a nejem, elővette a háztartásunk legnagyobb konyhakését és az ujjával annak a hegyére mutatva közölte, „ezzel a hegyivel lyukasztottam ki, és most már használhatatlan”. Az előző alkalommal, két hétig kenegettem mindenféle kenőcsökkel a kék, és zöld foltjaidat, amit állítólag a csodás becsúszó szereléseid alkalmával szereztél magadnak. Régen 30-éve voltak becsúszók, de ahogy hallom az unokáktól, mostanában csak elcsúszó szereléseid vannak. Talán egy kis gumilabdát, ha lehetne? Rebegtem el a következő kérést. Azt sem, de még apró kavicsokat sem rugdoshatsz! Kiskorod szokásos időtöltése, hogy mennyit bír a cipőd orra, a kedvenc kavicsrugdosó játékodat, mától sorold a szép ifjúkori emlékeid sorába. Mit is mondhattam volna, mentem a fiúkkal, és néha felnézve rájuk, időnként megjegyezve, hogy mennyi sok szép kisebb, és nagyobb kavics látható sétaközben. Abba a kicsikébe, egy egész kicsit belerúghatok? Bele mondták a fiúk, csak a Mama meg ne tudja: Hiába, van szívük az unokáimnak, szeretik a Papát. Arról már nem tehettek, hogy én a nagy lendületes rúgástól a fenekemre huppantam és a zöld fű, nyomot hagyott a világos nadrágom hátsó felén. Tisztítgattam, néha rápöktem, mert nem volt a közelben víz, és úgy dörzsölgettem, pucolgattam, de a zöld egyre nagyobb lett. Reménytelen harcot vívtam, és ezért ha nem haragudtok meg, én innen nem mesélném tovább a napi kalandjaim befejező részét. A fantáziátokra bízom a további történések menetét. A lényeg az, hogy egészen jól vagyok, meggyógyultam, és új nadrágom is van, venni kellett egy másikat, mert a fű nyoma a zöld szín, maradandónak bizonyult a régi nadrágom fenekén.
A képen, a jószívű unokáim egyike.

2 megjegyzés:

Zehet írta...

ajj de csúnya gyerek:D

james 36 írta...

Te csak ne kritizáld az unokám kinézetét.
Papa