2014. december 6., szombat

Dilemma


PLAKÁT
most nem a reklám szolgálatában.
Minimó kalkula, vagy 100 darabos valódi papírra nyomott plakát gyűjteményem volt. Jó régen kezdtem rakosgatni őket egy dossziéba. Mára alig maradt belőlük valami, másolatuk egy részét a gépem tárolja. Néha előveszem a mappát és lapozgatok benne, ha annak lehet nevezni az egér gombjának a nyomogatását. Ilyen alkalmakkor a napi aktualitásokhoz próbálok kapcsolódási pontot keresni. Ez a történet, a Dodó barátom szóhasználatával élve „trafik biznicz” kezdetekor játszódott. Lapozgatás közben a szemeim elé bukkanó plakátra pillantottam. A 65 évig szívtam tapasztalatával, a rengeteg tudományos dolgozat elolvasásának hatására, mely a dohányzás káros hatásait, és annak rémisztő következményeit bizonygatta, kétségeim támadtak a képen látható figura bőrszínét illetően. Lehet, hogy így született? De, lehet valójában akár fehér ember is, csak oly régóta bagózik, és oly erővel szívta (nézz a plakátra), hogy már kátrányt izzad? Nem tudtam eldönteni melyik a jó válasz. Törjétek ti is a fejeteket, mert a jó megfejtés jutalma egy másik plakát.
.Kérdő pillantást vetettem a vendégemre, talán elmondja a véleményét. És ekkor a Dodó majdnem szó nélkül kiment a szobából, nem meresztve tovább szemeit a képernyőn látható sorokra. Mogorván csak annyit mondott menet közben „az agyament ötleteidből egy napra elég egy is, maradjon a te titkod a következő plakátra vonatkozó eszement, hülye kérdésed”, majd a feleséged kienged mondta, és rám csukta a szobaajtót.
 Válasz nélkül hagyott. Barát az ilyen? 

Nincsenek megjegyzések: