2010. december 3., péntek

Korona vendéglő 3

térkép: 1940
Az Erzsébetfalvai Közöny egy régi példányát nézegettem, óvatosan lapozgatva, hogy még véletlenül se okozzak kárt a töredezés jeleit látván a megsárgult lapokon. Már majdnem összecsuktam az újságot, amikor az eszembe villant, hogy én nem is tudok kárt tenni benne, hiszen a képernyőt bámulom, nem rongálom. Még szerencse, hogy nem zártam be az oldalt, mert észrevettem egy hirdetést, illetve közleményt, melyen egy ismerős név szerepelt a „KORONA” vendéglő. Bár nem volt harsány az írás, csupán egy szolid megjelenésű szöveget olvastam, mely szerényen meghúzva magát a többi betű között, és mégis egy kicsit izgatott lettem. Igaz ugyan, hogy az itt olvasható hirdetés idején a Langermann  úré volt a vendéglő, de az 1930-as évek idején. a feleségem családjának a tulajdonába került. Ennek a több mint száz éve volt hírnek igen megörvendtem, mert ezzel gyarapíthatom azt a kevés relikviát, amit eddig sikerült megőrizni. Úgy lesz ebből relikvia, hogy bekeretezem és a falon fog függni, mint egy becses ritkaság egy múzeum termének főfalán.
Ha ma aktuális lenne egy ilyen előadás, én hangzatosabb szöveggel bombáznám a nagyérdeműt.
Szenzáció az Erzsébetfalvai Korona vendéglőben.
A Kultúra áttörte a söntéspult védelmi vonalát,
  a teli söröskriglik nem tudták megakadályozni bejutását a vendéglő nagytermébe.

3 megjegyzés:

Zettvel írta...

Szia James!
Érdekesen vezetted be az "Erzsébetfalvi Közlöny" írásodat, különösen tetszett.
Az pedig nagy kár, hogy nincs meg már a KORONA vendéglő, mely családotok tulajdonában volt egykor.
Elolvastam mindkét mellékelt linket is ismétlésként.
Igen jók és érdekesek mindig a cikkek,ú amelyeket összeállítasz.

(bejegy: Zoltan-kiskiskosutis)

james 36 írta...

Szia Zoli!
Ilyen jó vélemény után hízni fogok, az most már biztos.
Köszi

Unknown írta...

Szia James!
A térkép részlet honnan van?